Današnji otroci so v manjši meri neposredno povezani z naravo kot katerakoli prejšnja generacija. Njihove izkušnje o svetu zunaj stanovanja, hiše in šolskega okolja so v glavnem posredne: naravo tako doživljajo preko medijev (računalnik, televizija, knjige). Virtualno doživljanje sveta, ki je predstavljeno na dvodimenzionalnem računalniškem ali televizijskem ekranu, vse bolj izpodriva realno tridimenzionalno doživljanje sveta, ki ga lahko okušamo z vsemi našimi čutili.

 

Predstavitev predavanja

V prihodnosti se bo zgodilo, da bo »nerazviti« svet imel moderno računalniško opremo, bogati, razviti svet pa izvrstne šole z odličnimi učitelji.

Polje z besedilom: VLOGA MODERNE TEHNOLOGIJE V OTROKOVEM RAZVOJU

Po raziskavah (Erjavec, Volčič) povprečen 7-letni otrok v Sloveniji preživi doma pred računalniškim oziroma televizijskim ekranom 4,5 ure na dan!

Veliko otrok, ki še ne razlikujejo med domišljijo in resničnostjo, po dve uri na dan presedi pred televizijo. Na kakšen način si otrok razlaga npr. nasilno risanko, ni edina stvar, na katero bi morali biti pozorni, temveč tudi na to, da se pri letih, ko bi moral otrok doživljati svet prek gibanja v realnem svetu in tako razvijati intelektualne, emocionalne in socialne veščine, razvija v sedečem položaju pred televizijo, kar ga prikrajša za aktivno vključevanje v življenje. Pri katerih letih se otrok razvije do te mere, da je sploh sposoben razumeti informacije, pridobljene preko televizije in računalnika?

PEDAGOŠKO SVETOVANJE

Mag. Boštjan Štrajhar